30 Сәуір 2025

Залалсыздықты талдау

Компанияның рентабельділігіне шығындар мен сату көлемінің өзгеруіне әсерін бағалау үшін шығынсыздық нүктесі – CVP метрикасын талдау қолданылады. Шығындар, сату көлемі мен пайда арасындағы байланысты бақылау бизнесті тиімдірек етуге мүмкіндік береді. Біздің шолуымыздан сіз шығынсыздық нүктесін талдау әдістері туралы бәрін білесіз: қалай есептеледі, метриканы пайдалануды автоматтандыруға бола ма, көрсеткіштерге не әсер етеді және қандай құралдар көрсеткішті төмендетуге көмектеседі.

Шығынсыздық нүктесі-метрикалық мән

Бизнесті бастаған кезде де, табысты компания жаңа өнімді шығарған кезде де Бизнестің қанша уақыттан кейін тиімді болатынын есептеу маңызды. Дәл осы мақсатта кәсіпорынның шығынсыздығын, өндіріс қызметін талдау және әртүрлі жобаларды жүзеге асыру қолданылады.

Бұл көрсеткіш бизнестің қандай түсіммен тиімді жұмыс істейтінін немесе керісінше шығынға ұшырайтынын көрсетеді. Бұл көрсеткіш көбінесе бизнес үшін "нөлдік нүкте" деп аталады.

Жаңа жоба немесе компания үшін шығынсыздық нүктесін талдауды есептеу кезінде есептеулер шамамен болатынын ескеру қажет. Қызмет басталғанға дейін шығындар, кірістер қандай болатынын және шығынсыздық нүктесін талдау негізінде пайда табуға болатын уақытты болжау мүмкін емес. Алайда, бұл көрсеткіш кез-келген бизнес-жоспардың ажырамас бөлігі болып табылады, өйткені шығынсыздықты талдау өте маңызды.

CVP есептеу түрлері

Бизнестің бұзылу нүктесінің көрсеткіші екі негізгі түрге есептелуі мүмкін. Олар эквивалентті, бірақ түбегейлі айырмашылықтары бар, сондықтан сіздің компанияңыз үшін оңтайлы таңдау қызмет саласына байланысты.

  • Қолма-қол ақша-сатылымнан шығынсыз жұмыс істеу үшін қанша ақша алу керектігін көрсетеді;
  • Азық – түлік-үзіліссіз жұмыс істеу үшін қанша тауар/қызмет сату керектігін көрсетеді.

Жеңілдетілген мысалды қарастырайық – наубайхана. Клиенттер орта есеппен 2500 теңге қалдырады. Компания үй – жайды жалға алуға 200 мың теңге төлейді, сондай – ақ ауысыммен жұмыс істейтін екі қызметкердің жұмысына-500 мың теңге, сондай-ақ өнімді сатып алуға-100 мың теңге төлейді. Есептеудің жеңілдетілген мысалы қолданылатындықтан, біз қосымша шығындарды – пакеттерді, қосымша коммуналдық шығындарды, сондай-ақ салықтарды есептемейміз.

Үзіліс нүктесін не үшін есептеу керек

Егер сіз осы шығындарды қосып, орташа чекке бөлсеңіз, онда біз 320 аламыз – орташа есеппен қанша келуші шығынсыз жұмыс үшін наубайханадан өнім сатып алуы керек.

Есептеуді ақшалай да, өнімдік те шығынсыздық нүктесінде жүргізу ұсынылады. Неліктен бұл маңызды - біздің мақаладан әрі қарай біліңіз.

Шығынсыздық нүктесін дәл есептеу

Енді сіз кез-келген бизнес үшін шығынсыздық нүктесі нені білдіретінін және есептеулердің қандай түрлері бар екенін білесіз. Жоғарыда келтірілген мысал мәнін түсіну үшін қолданылады. Көрсеткіш қалай дәл есептеледі-біз сізге егжей-тегжейлі айтып береміз.

Нақты деректерді алу үшін шығындарды есептеу керек – тұрақты ғана емес, сонымен қатар айнымалы.

Өндірілетін және сатылатын өнімге тікелей қатысы жоқ шығыстардың баптары тұрақты болып табылады. Жоғарыда келтірілген мысалда-бұл мақалалар:

  • Үй-жайларды жалға алу;
  • Коммуналдық қызметтер;
  • Қызметкерлердің жалақысы;
  • Жарнама.

Айнымалыларға сату көлеміне немесе сатылатын өнімге байланысты шығындар, соның ішінде өндіруге арналған шикізатты сатып алу, сондай-ақ сату көлемі мен пайдаға байланысты салық төлемдері жатады.

Маңызды! Шығынсыздық нүктесін есептеу барлық айнымалы шығындарды дәл есептеген жағдайда ғана дұрыс болады. Тіпті шығынсыздықты қаржылық талдау кезінде нақты шығындардан шамалы ауытқу бір ай ішінде айтарлықтай шығындарға, тіпті жыл бойына орасан зор шығындарға әкелуі мүмкін.

Сондай – ақ, шығынсыздықты талдаудың мақсаты ағымдағы пайда мен Шығыстың арақатынасын анықтау екенін ескерген жөн. Сондықтан есептеу кезінде сіз өзіңіздің бизнесіңізге алғашқы инвестицияларды ескермеуіңіз керек-олардың қайтарымы туралы шығынсыздық нүктесіне жеткеннен кейін ғана айтуға болады. Қарастырылып отырған наубайхана мысалында жартылай фабрикаттарды пісіруге және сақтауға арналған жабдықты, сондай-ақ сату нүктесіне арналған жабдықты сатып алуды қарастырудың қажеті жоқ.

Шығынсыздық нүктесін есептеу формуласы

Келесі қадам – маржаны есептеу-бұл сатудан түскен кіріс пен ауыспалы шығындар арасындағы айырмашылық. Кең ассортименті бар компаниялар үшін – негізгі және ілеспе тауарлар үшін маржа негізгі өнім үшін есептелуі керек. Залалсыздықты талдауды есептеу үшін формула қолданылады:

(Кіріс-ауыспалы шығындар) / кіріс * 100

Нәтижесінде сіз өзіңіздің өніміңіздің немесе қызметіңіздің маржасының пайыздық мөлшерлемесін аласыз. Енді сіз ақша шығынының нүктесін есептей аласыз-қаржылық жоспарлаудың тиімді құралы.

Тұрақты шығындар / Маржа * 100

Бірақ өнімнің шығынсыздық нүктесін есептеу кеңірек қолдану салаларына ие. Метрика пайданы ескере отырып, шығындар бойынша нөлге жету үшін қанша дайын өнімді сату керектігін көрсетеді. Формула бойынша есептеледі:

Шығынсыз ақша нүктесі/өнім / қызмет құны

Алынған нәтиже әрдайым толық санға дейін дөңгелектенуі керек екенін ескеріңіз.

Шығынсыздық нүктесіне әсер ететін факторлар

Бірқатар факторлардан индикатор үлкен және кіші бағытта өзгеруі мүмкін. Сондықтан ағымдағы деректермен жұмыс істеу үшін үнемі қайта есептеу қажет.

Сату көлемінің өзгеруі көрсеткішті жоғарылатуы да, төмендетуі де мүмкін. Мысалы, сату көлемінің ұлғаюы шығынсыздық нүктесінің өсуіне әкеледі, өйткені компания сұранысты қанағаттандыру үшін қосымша шығындарды көтереді.

Тұрақты және өзгермелі шығындардың өзгеруі шығынсыздық көрсеткішіне әсер етеді. Шикізатты сатып алуға, жалға алуға, жалақыға және коммуналдық төлемдерге шығындардың өсуімен залалсыздық нүктесі де артады.

Форс-мажор шығынсыздық көрсеткішіне әсер етеді. Сонымен, егер қажетті жабдықты жөндеу немесе оны ауыстыру қажет болса, бұл жұмыста қиындықтарға әкеліп қана қоймай, дайын өнімді шығаруға кететін шығындарды да арттырады.

Әдістер бұзылу нүктесін төмендету

Көбірек табыс табу үшін кез-келген бизнес үшін шығынсыздық көрсеткішін төмендету маңызды. Оны қалай төмендетуге болады? Ол үшін екі әдістің бірін қолдануға болады, бірақ бұл сатылым көлеміне қалай әсер ететінін және бұл көрсеткіштің төмендеуіне әкелмейтінін алдын-ала есептеу маңызды.

Шығынсыздықты талдау негізінде баға белгілеу-негізгі және ең тиімді құрал-бағаны көтеру маржаны арттыру, нәтижесінде шығынсыздық нүктесінің төмендеуі болады. Алайда, өнімдерге немесе қызметтерге бағаны көтеру кезінде мүмкін болатын тәуекелдерді бағалау өте маңызды-егер бұл ақталмаса, бұл клиенттердің бәсекелестерге ағымына әкелуі мүмкін.

Аутсорсинг-өндіріс шығындарын және сіздің бизнесіңіздің басқа салаларын азайтуға мүмкіндік береді. Қызметтің бір бөлігін үшінші тарап компаниясына ауыстыру нәтижесінде өндіріс шығындарын азайтуға, жеткізуге және тағы басқаларға мүмкіндік береді.



Кез келген сұрақ? Бізге жазыңыз!
Атты енгізіңіз (2 таңбадан көп).
Байланыс нөміріңізді беріңіз.
Email енгізіңіз.
Мәтінді енгізіңіз.
Міндетті өріс.